onsdag 3 mars 2010

Jag blir arg................vaknar ni nu?

När jag får klart för mig att jag som varit kroniskt sjuk sedan 1988 får 2000kronor mindre i så kallade aktivitet bidrag(Tidigare sjukpension) än en äldre kvinna från ett icke europeiskt land som fått tillstånd att stanna i Sverige.

Varför tvingar inte regeringen alla dessa promenerande invandrare ut i arbete annars förlorar dom som man nu gör med svårt sjuka långtidssjukskrivna ,sin rätt till ersättning?

Det är faktiskt våra föräldrar som byggt upp vår nu så kallade välfärd, nu har vi fått in invandrare som äter kakan och knappt kan tala sitt nya hemlands språk. Än mindre göra dom skäl för sina rättigheter??

Vi är för mesiga som inte kräver lika mycket av våra ny svenskar som av oss gammel svenskar!

Lika rättigheter är inte rasism men fega politiker törs inget säga högt. Det är en rättighet för alla som lever och verkar i Sverige.

Jag har träffat många hårt arbetande ny svenskar och dom beklagar sig över hur andra ny svenskar använder bidrags Sverige med tycka synd om er metalitet att bara spela stöddiga invandrare som ger sina arbetande ny svenskar ett dåligt rykte.

Tappade hakan då en underbar choklad färgade man som körde taxi, kunde berätta stora delar Sveriges historia. Han ville vet sa han,skulle han bo och leva här så var det hans skyldighet att försöka lära sig landet´s språk och historia. Kände mig lite dum när jag konstaterade att han kunde mer om Sverige´s Historia än jag. Behöver jag tillägga att han var akademiker med fina skolor och han satt då och körde taxi. En skam att våra universitet inte tar emot en sådan gåva. För mig har den mannen satt spår i mitt liv,jag hoppas verkligen att han hittade rätt i sitt sökande efter ett yrke som han hade utbildning för.

En ilsken Änglamor som kokat över

Inga kommentarer: