måndag 18 augusti 2008

Hur beskriver man sin smärta för sina anhöriga ??

Ja det är för många en svår fråga, faktum var att jag länge funderade själv. Men så kom jag på detta, ta med din anhörig. Ni ska båda knyta handen hårt, du frågar hur känns det? Du får nog svaret spänt så klart. Du har skitont. Släpp ut handen, du frågar hur känns det nu? Äsch inte spänt så klart. Min hand slutar inte utan är kvar i spänt läge fast jag släppt ut handen. Det min vän gör ont och det kallas Fibromyalgi. Muskeln står kvar i spänt läge och du kan inte få den att slappna av. I varje fall inte helt, kan vara olika spänt för hur dålig(Hur många ömma punkter du har)du mår.

Smärtläkarna tyckte beskrivningen var riktigt bra och den har hjälpt många patienter jag träffat att enkelt förklara för sina anhöriga.

Berätta gärna hur det är för dig, så kanske vi tillsammans kan hjälpa varandra.

Kram Änglamor

1 kommentar:

Sussie sa...

Bra beskrivet. Ha en fin dag.