onsdag 8 oktober 2008

Va?? Nästan värkfri??

Vaknade denna soliga morgon, något var fel? Kände efter.........vad ingen värk, nöp mig...aj. Reste på mig ur sängen..........kan inte vara möjlig? Prata med min man, vad konstigt har du inte värk? Känner efter, nja inte som vanligt.

Ja jag har haft en fantastisk dag, näst intill värkfri. Helt otroligt, jag har verkligen njutit. Men vad har hänt? Klick: Hjärnan går igång(Den brukar ha fullt upp med all värk man som fibbe patient har) Indorfiner Ulla lilla endorfiner(Kroppens eget morfin) och tänker er den vakna i dag. Finns där i alla människors kroppar och har man mycket värk kan den slå till. Och skicka ut kroppens eget morfin, för att lindra smärtan

Vanligt när man förlorar ett ben till exempel, dom säger att dom inget kände. Det är endorfinet och nu hälsa tydligen en skvätt på hos mig. Jag har märkt det faktiskt förut, då jag var så sjuk. Hjärnan släckte helt enkelt ner fibbe, samma har hänt en fibbe änglar som drabbats av cancer.

Ja nu börjar fibbe vakna till efter narkosen *S* och fingrarna känns ömma. Men en härlig lat dag har jag haft, utan att intag konstlat morfin. Eder nästan värkfria Änglamor

Inga kommentarer: