söndag 9 november 2008

Det finns onda änglar med...........tyvärr

Tyvärr måste jag acceptera att goda änglar kan bli onda. Inte har förståelse för misstag man gjorde i ett fortfarande sjuk tillstånd Jag har ärligt berättat om mina misstag för fina änglar och alla säger likadant. "Men herre gud" du var ju sjuk, fatta hon inte det? Hon som känt dig så länge och som du stöttat så mycket. Ulla något måste ha hänt henne, det där känner jag inte igen. har hon någon kris tro?? Hur ont det än gör Ulla, så lämna henne. Som en vän sa (G)"Jag tavlade ju mig och släppte dig men tack vare en gemensam vän har vi kontakt igen" Det kändes underbart då hon (G) ringde till mig, jag var fortfarande dålig då. Men hon har peppat mig enormt. Precis som min S-ängel, jag är glad att jag berättade min tavla för dom.

Att höra det har gjort mig ännu mera orolig, jag vill ju inte henne något illa. Och allt för en blogg som jag inte skulle ha haft så bråttom med. Hon som alltid har stött mig och som jag kunde prata med. Hon har mailat min dotter men jag har bett henne att hålla sig utanför. Så läser du det här eller någon av våra gemensamma vänner så vet ni varför.

Jag har till och med skrivit i hennes gästbok, bara en stor tystnad.

En av orsakerna till att jag inte skriver namn längre men det var skönt att skriva ut det här.
Kram på er, nu ska ni snart få se lite av våra träffar Er bloggande Änglamor

6 kommentarer:

änglatrollet sa...

En liten fågel viskade i mitt öra att du skrivit om mej på din fibbeblogg... och jo då, där är jag uthängd som en svart ängel.

Du ska få en förklaring till varför jag inte svarar på din kommunikation... JAG VILL INTE BLI MISSFÖRSTÅDD SÅ FORT JAG SÄGER NÅT TILL DEJ... som du sedan inte kan klara av att hantera utan börjar prata om "hur illa jag gjort dej" och att du "vill ta time out" och skickar konstiga meddelanden genom Lisa Hansson m.m.

Att du sedan sitter och svartmålar mej bland andra gemensamma vänner är under all kritik. Vad du skriver på din blogg är ju din ensak, men att du har mage att att lägga all skuld på mej...
Din dotter kontaktade jag för att försöka förstå vad jag gjort för fel efter att jag uprepade gånger ställt frågan till dej men du bara svarade typ "Nä, nu tar jag time out... aldrig trodde jag du kunde göra mej så ledsen.

För övrigt är min gästbok en GÄSTBOK... i en sådan brukar man inte skriva svar... eller?

Nu har jag inte ork eller tid för mer trams av det här slaget... men fy shutton för såna som pratar skit bakom ryggen på andra.

Du är välkommen att svara på min senaste fråga om vad jag gjort för fel.... Jag lovar ta mej tid att bemöta det.

Nu får vi se om du är så rakryggad att du kan godkänna denna kommentar.

änglatrollet sa...

ps. Jag har inga problem med att förlåta... och jag har inget otalt med dej på något vis. Jag har bara valt att hålla en låg profil eftersom jag inte har tid och ork för mer tjafs.

Och till den som tyckte att jag kanske hade hamnat i en kris kan jag upplysa att sånt har jag inte heller tid med. Och är det någon annan som tycker en massa saker om mej så går det bra att mejla mej på mrln@pray.se så slipper det snackas skit bakom mmin rygg ds.

Ullas Bloggar! sa...

Titta!!!!

Ajaj synd att du känner dig uthängd, ond ängel inte svart. Det gör ONT hajar du??

Visste inte att du var så långsint??????????

Du kan ju inte ta min ursäkt och gå vidare, du ältar.

Nej svartmålar dig så långt skunker inte jag. Precis som jag skriver, om du lugnar ner dig och läser.

Är att jag erkänner mina fel och vad dum nog att tro du skulle förstå.

Nej du fattar fortfarande ingen ting, så kvar står frågan vad ha hänt som gjort dig så ond.(Har någon gjort dig ont?? FK??) Världens goaste.......... som jag haft så roligt med.

När någon skriver i min gästbok och verkar orolig för mig. Då svara jag, inte på bloggg utan köksväggen.

Prata skit bakom ryggen, snälla du det här kan alla läsa. En sak lärde du mig"Inga Namn" Jag har inte nämt några gemensamma vänner här. Där var du för snabb har inte bara fibro ängalar runt mig. Det finns faktiskt fler människor runt mig.

Snälla du vi missförstod varandra totalt, kan du inte fatta det. JAG gjorde fel och jag kände inte igen min gamla fibbekompis. Sorry!!

TRAMS .....tycker du att jag bara är och har varit trams??

Undrar då om smsen jag skickat när du som mest behövde. Var trams det också ?

Men hallå varför skulle jag inte publicera ditt in lägg? Det är ju en blogg.........dina ord faktiskt.

Arg är du också, själv kommer inte ilskan bara sorgen. Det riktigt sprutar ilska av dig, fatta du att jag tappar hakan. DU HAR ALDRIG VISAT ILSKA MOT MIG FÖRRUT!! Men en "sketen" blogg som faktiskt du lurade(Skoj) in mig på. Som så mycket annat roligt vi gjort. Fick förstöra alla dom här åren.

Vad nu rakryggad tillbaka och visa att onda(som gör ont)änglar inte finns.

Kan också i förbi farten tala om för dig att den kontakt vi hade på Lottas lista inte är som när vi busa runt längre.

Inte min egen heller, där är tyvärr inget intresse för fibromyalgins gåta.

Fast du är arg så vet jag i varje fall en sak. Du lever.......... ta nu det inte som något elakt nu. Det verkar som du bara suger in det negativa precis som jag. Gör inte det snälla..........va samma gamla .......... som förrut.

Kram den snälla änglamor från framsidan. Som inte menade eller menar något ont. /Ulla

änglatrollet sa...

Jag är varken arg eller långsint... sånt lägger jag inte min energi på

och min adress är mrln@spray.se vad nu nån ska ha den till

Ullas Bloggar! sa...

Marlene, du skrev den i ditt inlägg, så jag trodde du faktiskt ville ha den där. Läs själv, man ska ju publicera allt även kritik har du lärt mig.Det är att blogga, jo du jag minns dina ord allt för väl. Synd att du tagit bort det fina kortet på dig själv. För det var verkligen du. Nu tar jag farväl och vem vet kanske vi ses igen. Kram på dig bakom koppen*S*

Ullas Bloggar! sa...

Egentligen borde sånt här privat inte tas upp i en blogg. Nu valde Marlene att göra det, så hon blev förloraren. Vänner förlåter och erkänner misstag annars kan man vara utan dom. Det är riktiga Änglar. Citerar en blogg" Vänner är änglar som lyfter upp oss, när våra vingar har problem att flyga"