fredag 28 november 2008

Såret bort opererat och Sälle min kompis kom hem efter att ha åkt taxi!!

Så är såret i pannan och uppe i hårbotten borta , precis som jag skrev snabbt i går. Titta inte nu om ni tycker op sår är läskiga..............



Min kompis och mysdjur som jag fick av dottra när hon var mindre, är hemma igen.

Solskens historia i allt det jobbiga.

Igår kom inte färdtjänsten och jag hade i god tid bokat resan, efter ganska lång väntan beställde dottra taxi för fast pris. Jag satt och kramade Sälle i baksätet, upprörd för att vi kanske inte skulle hinna.

Nu vet jag att jag i den bråskan lämnade kvar Sälle i baksätet, taxi chauffören upptäckte det rusa in på Sabb men vi var bort.

Han satte sig ner och väntade i 20 min men då måste han jobba.

Visste adressen och namnet, så jag åker ditt i morgon.

Växeln sa att ingen hade rapporterat in en säl, då ljög hon. Sanningen var den att hon aldrig ju ut via radion som hon sa.

När han började i kväll och gick in på växeln via radion, frågade han om någon saknade en kompis?

Jo en säl svara hon.

Hon gav honom numret till min dotter(Det var hon som ringt taxi växeln)

Han ringde upp: Vilken våning bor din mamma på? Ingen fara jag lovar dig att hon kommer ner svara dottern.

Jag är där om 2 minuter...........jag bara slängde telefon, ner i hissen, mumlande"Han skulle inte komma bort" .

Där stod taxin och en busig taxichaufför med Sälle bakom ryggen.

Han fick en jätte kram, jag visade såret, han blev förskräckt när han hörde var orolig jag hade vart. Kunde ju tala om att det inte var cancer, han fick en kram till. Och en smekning på kinden.

Jag undrar vad han tänkte, fast han skratta och verkade lika glad som jag. Men hade han någonsin upplevt en svensk, som var så tacksam och verkligen visade det.

Ja ni har nog listat ut det nu, hans hemland är inte Sverige. Undrar om han tordes berätta det hemma sen...hihi troligen.


Jätte kram till Taxichauffören på Nynäs taxi som gjorde mig så glad Kram Änglamor




Inga kommentarer: